Testuj Fiata
Cykl imprez w 22 lokalizacjach, Polska /
Kwiecień - Wrzesień 2011
Marka Fiat wyraźnie odcisnęła swoje piętno na kilku pokoleniach Polaków, na zawsze już wpisując się w ich serca modelami, które są równie nierozłącznym elementem Polskiej rzeczywistości co bigos czy pierogi. "Maluch" czy "Duży" Fiat (czyli Fiat 126 i Fiat 125), bo o nich tu mowa, choć wywołują dość skrajne emocje wśród swoich byłych (i nielicznych obecnych) właścicieli, z całą pewnością nie są absolutnie nikomu obojętne.
Zrywając z bogatymi, choć specyficznymi, tradycjami fabryk z Tych czy Bielsko-Białej, Fiat Auto Poland postanowił odświeżyć nieco wizerunek marki wśród polskich obywateli, wychodząc z akcją "Testuj Fiata," która odbyła się w ponad dwudziestu miastach na terenie całego kraju. Mając wzgląd na integracje jaka ma miejsce na międzynarodowym rynku motoryzacyjnym, podczas akcji oddano do dyspozycji, oprócz Fiatów 500, Sedici, Linea, Punto Evo czy Bravo, sportowe modele Alfy Romeo - Mito i Giulietta. Dodatkowo, prezentowano oferty innych marek wchodzących do Grupy Fiat, takich jak Abarth, Jeep czy Lancia, nie pozostawiając tym samym żadnych złudzeń co do zrywania z szarą przeszłością.
Specjalnie na potrzeby akcji, w urokliwym plenerze oferowanym przez polskie krajobrazy, w każdej miejscowości budowane było miasteczko promocyjne, którego niewątpliwą ozdobą był multimedialny namiot sferyczny firmy Freedomes. Wewnątrz namiotu można było podziwiać modele uświetniające jubileusz 90-lecia obecności marki Fiat w Polsce - Fiat 508 Balilla Spider i Fiat 1800 - które stanowiły integralną część ekspozycji prezentującej historię Grupy Fiat.
Wielu Polaków z sentymentem wspomina swoje pierwsze podróże na wczasy odbywane właśnie samochodami marki Fiat, choć budowanie takich relacji z samochodem jakie łączyły użytkowników "Maluchów" z ich automobilami jest niemalże nie do powtórzenia. Marka Fiat zdecydowanie robi wszystko co w swojej mocy by przekonać potencjalnych użytkowników, że "stara miłość (w odróżnieniu do "małych fiatów") nie rdzewieje."